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Posted by : LeonDelgado miércoles, 2 de abril de 2014

Cuando un grifo trueno ha alcanzado cierta edad y experiencia, su poder espiritual crece, incrementando también su conexión con los elementos del viento, cuando esta conexión es lo suficientemente fuerte los grifos trueno se transforman en Grifos relámpago, su siguiente etapa de vida.

Las diferencias entre un grifo trueno y uno relámpago son evidentes, el segundo duplica en tamaño al primero, sus plumas varían entre los tonos azules y grises, teniendo una aparencia de majestuosidad inigualada por otras aves.

Todos Grifos relámpago puede tomar forma de un elfo, y prefieren tratar con todos los seres humanos y los elfos con la diplomacia, favoreciendo a los devotos de Shu, la diosa del viento, y ayudan con el placer de todos los grandes caballeros de la Orden Celestial que consideraban digno de ellos.


Un Grifos relámpago habla un lenguaje local, Auran y celestial.

Grifo Relampago (Lighting Griffon)
Ageno (Espiritu)
CB        Enorme
Int: +2;  Sentidos: Percepcion +5 (+9 para observar), Darkvision 60 ft., low-light vision, scent

Defensas
DF: 19 (–2 size, +2 Dex, +9 natural), touch 10, flat-footed 17.
DR: DR 5/Magic
CMD: 27
Hp: 95 (11d10+30)
Resistencias: SR 16, DR 5/Magic, Resist 10 (Acid, Cold, Electricity).
For: +12, Ref: +9, Will: +8,

Offence
Melee: Bite +16/+11 melee (2d6+11) and 2 claws +14 melee (1d6+4).
Ranged: -
Base Atk: +5
CMB: +17
Attack Options: Smite evil (+11), Pounce, rake 1d6+7, favored Enemy (Dragons) +4.
Special Actions: -

Statistics
Str: 24 (+7), Dex: 14 (+2), Con: 20 (+5), Int: 10 (+0), Wis: 13 (+1), Cha: 10 (+0),
Feast: Spirit door, Multiattack, Weapon Focus (bite), Weapon focus (Claws), Improve natural attack (Bite).
Trained Skills (LB +5): Acrobatics +8, Jump +14, Stealth +7, Diplomacy +7, Perception +8 (+12 for Spot), Intimidate +7, Search +7, Sense Motive +8.
Lenguages: Auran, Celestial and one local language
Racial Traits (already applied):
SQ: Darkvision 60 ft., low-light vision, scent
Gear:-

combate
Los Grifo relámpago prefieren abalanzarse sobre su presa, ya sea en picado o cargando en tierra.

Pounce (Ex): Si un Grifo carga sobre un enemigo puede realizar un ataque completo, incluyendo dos ataques de desgarramiento .

Desgarramiento (Ex): El bonus de ataque cuerpo a cuerpo +14 , 1d6+4 de daño.

Habilidades: Grifos tienen un bonificador racial +4 a las pruebas de salto y Percepcion .

Cazador de dragones (Ex): Todos los grifos son los enemigos naturales de los dragones malvados, el recibe un bonificador de +4 cuando realiza chequeos de Mentir, Percepción , Averiguar intenciones , y Supervivencia. Este bonus se aplica también en las tiradas de daño del grifo contra estas criaturas.

Forma alternativa (Sb): Un Grifo relámpago puede tomar la forma de un Aquilar como una acción estándar tres veces por día. Esta aptitud funciona como un conjuro polimorfo echado sobre sí mismo, excepto que el Grifo relámpago no recupera puntos de golpe para cambiar de forma y sólo puede asumir la forma fija de un Aquilar que debe definirse como el momento en que obtiene esta capacidad. El Grifo relámpago  pueden permanecer en forma Aquilar hasta que decide volver a su forma natural.

Castigar al mal (Su): una vez al día un Grifo relámpago puede realizar un ataque cuerpo a cuerpo que cause un daño adicional igual a sus DG (máximo de 20), este ataque solo afecta criaturas malvadas y debe de declararse previamente a realizar el chequeo.
Habilidades Sortílegas: Curar heridas leves 2/día (1d8+5); Curar heridas graves 1/día (2d8 +10).

Arma de aliento (Sb): Un Grifo relámpago posee como arma de aliento una línea de rayos de 80 pies de rango, que causa 8d8 puntos de daño por electricidad, tirada de salvación de reflejos de CD 10+ 1/2 de su DG + modificador de CON, (DC 20 ) para recibir solo la mitad del daño. El Grifo relámpago necesita 1d4 asaltos para poder volver a usar su arma de aliento.



Rules in English


Lighting Griffon



Huge Magical Beast, Spirit, Outsider.
Hit Dice:
95 (11d10+30)
Initiative:
+2
Speed:
30 ft. (6 squares), fly 80 ft. (average)
Defense:
19 (–2 size, +2 Dex, +9 natural), touch 10, flat-footed 17
CMD:
27
CMB:
+17
Base Attack:
+10/5
Attack:
Bite +16 melee (2d6+11)
Full Attack:
Bite +16/+11 melee (2d6+11) and 2 claws +14 melee (1d6+4)
Space/Reach:
15 ft./10 ft.
Special Attacks:
Smite evil (+11), Pounce, rake 1d6+7, favored Enemy (Dragons)
Special Qualities:
SR 16, DR 5/Magic, Resist 10 (Acid, Cold, Electricity), Darkvision 60 ft., low-light vision, scent
Saves:
Fort +12, Ref +9, Will +8
Abilities:
Str 24, Dex 14, Con 20, Int 10, Wis 13, Cha 10
Trained Skills (LB +5):
Acrobatics +8, Jump +14, Stealth +7, Diplomacy +7, Perception +8 (+12 for Spot), Intimidate +7, Search +7, Sense Motive +8.
Feats:
Spirit door, Multiattack, Weapon Focus (bite), Weapon focus (Claws), Improve natural attack (Bite).
Environment:
High mountains (Material world), Temperate hills (Spirit World)
Organization:
Solitary, pair, or pride (6–10)
Challenge Rating:
9
Treasure:
None
Alignment:
Always neutral
Advancement:
11–17 HD (Huge); 18+ Became a Elemental Griffon
Level Adjustment:
+6 (cohort)

With age and experience thunder griffons evolve into the next stage of his life: the Thunder Griffon. The feathers of the lighting Griffons have a grey and sky blue colour that give them a great beauty and majestic appearance, meanwhile their size, similar to a small house, give them a powerful presence.

This is the middle point in the life of the Griffons, just before they untap their real spiritual nature when they turn into elementals, this is the moment they use to lay eggs and have their own family before they have their next life stage.
A Lightning griffon speaks Auran, Celestial and one local language.

Combat
Lightning griffon prefer to pounce on their prey, either diving to the attack or leaping from above.
Pounce (Ex): If a griffon dives upon or charges a foe, it can make a full attack, including two rake attacks.
Rake (Ex): Attack bonus +14 melee, damage 1d6+4.
Skills: Griffons have a +4 racial bonus on Jump and Spot checks.
Dragon hunter (Ex): All griffons are natural enemies of all evil dragons (although they don’t trust in metallic dragons). Because of this they gain a +4 bonus on Bluff, Listen, Sense Motive, Spot, and Survival checks when using these skills against creatures of this type. Likewise, he gets a +4 bonus on weapon damage rolls against such creatures.
Alternate Form (Su): A Lightning griffon can take the form of an Aquilar as a standard action three times per day. This ability functions as a polymorph spell cast on itself at its caster level, except that the Lightning griffon does not regain hit points for changing form and can only assume the form of an Aquilar that must be defined as the moment he obtain this ability. The Lightning griffon can remain in humanoid form until it chooses to return to its natural form.
Smite Evil (Su): Once per day a Thunder Griffon can make a normal melee attack to deal extra damage equal to its HD (maximum of +20) against an evil foe.

Spell like abilities (Su): Cure light wounds 2/day (1d8+5, caster level 5), Cure Serious wounds 1/day (2d8+10, caster level 11).


Breath Weapon (Su): A Lightning Griffon has one type of breath weapon, a line of lightning of 80 ft, which deals 8d8 points of electricity damage, reflex save DC 10+1/2 of his HD + CON modifier, (DC 20) to half damage. They need 1d4 rounds before they can use again the breath weapon.












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